Co sem spadlo v listopadu?

12.12.2021

Tak kromě sněhu i dvě novinky, jedna povídková kniha a hromada Jaye Kristoffa (i Kaufmanové, ano?). Podařilo se mi sehnat Akta Illuminae - v tvrdé vazbě - a konečně jsem se dostala i k Rozetmění a Šťastně až na věky. Pokud by vás zajímalo, proč jsem si Illuminae nepořídila jednoduše ve vazbě měkké, tak proto, že se znám. A jsem si na sto dvacet procent jistá, že by to dopadlo zpřelámanými vazbami - vzhledem k velikosti - a ohnutými rohy. A Prázdné sliby? No neříkejte mi, že jsem jediná, kdo se na tuto novinku těšil. O Dívce, hadu, trnu si budete muset přečíst sami...

Prázdné sliby

Lexi Ryanová 

Anotace: Brie víly nenávidí a nechce s nimi mít nic společného. Když je však její sestra prodána sadistickému králi Temného dvora, udělá Brie cokoli, aby ji získala zpátky. Klidně s ním uzavře dohodu, že ukradne tři kouzelné předměty ze Světlého dvora. S pomocí vůdce odpadlíků Finna se dostane až k princi světlých víl Ronanovi. Je tady ale jeden problém: oba ji přitahují. Brie je tak chycena v pasti a musí si vybrat, komu věnovat svou věrnost - i své srdce.

Mám ráda vílí příběhy a vůbec se za to nestydím. (Kdyby vás to zajímalo, tak ne. Nezačalo to Sarah J. Maas - i když přiznávám, že knihy téhle autorky miluju.) A vzhledem k tomu, že se to bludičkami, vznešenými vílami i jinými magickými tvory v Prázdných slibech údajně jenom hemží, nemohla jsem tuto knihu prostě přejít bez povšimnutí. I anotace zněla slibně, když už jsme u toho. A jelikož nemám vůbec nic proti milostným trojúhelníkům, chvíli po vydání jsem byla na lovu v knihkupectví. Na lovu knihy pochopitelně. Doufám jen, že nebudu zklamaná.

Šťastně až navěky

Kiera Cass

Anotace: Kniha povídek ze světa Selekce. Než se America přihlásila do Selekce, jiná žena musela projít touto soutěží, aby se stala královnou. Aspen nikdy nevěřil, že se vymaní z chudoby, která provázela všechny příslušníky jeho kasty. Avšak poté, co se stane strážcem, dokáže, že kasty nemusí určovat lidskou budoucnost. Marlee Tamesová se přihlásila do Selekce a prince Maxona zbožňovala, ale nikdy by si nepřipustila, že se může zamilovat i do někoho jiného. Princ si nikdy nemohl vybrat, co bude dělat - o všem rozhodoval jeho otec, ale nyní nastal okamžik, kdy vše musí vzít pevně do svých rukou.

Sbírka povídek ze světa Selekce, v níž se hlavními postavami stávají princ Maxon, strážce Aspen, účastnice selekce Marlee nebo současná královna. Titul navíc obsahuje bonusové scény, epilog a ilustrace.

Selekci mám doma už dlouho, ale ještě jsem se nedostala k povídkové knize Šťastně až navěky. První krok je teď ale za mnou - koupi si ji. Takže už zbývá jen krok dva - přečíst ji a tři - dát vám vědět, jak se mi líbila. A jak znám Kieru Cass, myslím, že budu chválit. Snad. Každopádně, na koho se těším nejvíc? Na Maxona, rozhodně. Protože pokud si vybavujete, jak proběhlo jeho první setkání s Americou, je vám jasné, že autorka má o čem psát. A pokud jde o ostatní postavy, i ty mě zajímají. Přece jenom má Šťastně až na věky něco okolo čtyř set stran a pokud bych byla zvědavá jen na prince... no, asi by to čtení nebyla úplně zábava. 

Rozetmění

Jay Kristoff

Anotace: Itreyská republika se propadla do chaosu. Mia Corverová zavraždila kardinála Duoma a zvěsti o smrti konzula Scaevy se prohánějí po ulicích Božího hrobu jako požár. A pod jeho povrchem je hluboko v prastarých kostech města pohřbeno tajemství, které Republiku změní navždy. Mia a její bratr Jonnen musí cestovat hlubinami starodávné metropole. Jejich úkol je povede temnotou pod Božím hrobem, přes Moře mečů, zpátky do knihovny v Tiché hoře, k jedovatým Čepelím - Miiným dřívějším mentorům - a nakonec až k mystické Koruně Měsíce. Tam Mia konečně odhalí původ Temných a zjistí, co osud chystá pro ni i její svět. Ale tři slunce se teď kloní k západu a přichází temnotma - může ji vůbec přežít?

Tahle kniha si ke mně hledala cestu opravdu dlouhou dobu. Chystala jsem se na ni už od jejího vydání, což nějaký ten pátek přece jenom je. Pokaždé jsem ji ale odsunula někam do pozadí. Vždycky vyšlo něco, co mě zajímalo víc. Osobně totiž nemám úplně kladný vztah k druhému dílu - Božímu hrobu. Nikdynoc byla super, ale pokračování... no, za mě se až tak moc nepovedlo. Takže Rozetmění bude logicky tím, co mě buď utvrdí v tom, jak skvělá série je, nebo v tom, že měla vydařený rozjezd, ale ten cíl až tak ne. 

Dívka, had, trn

Melissa Bashardoust 

Anotace: Sorája je prokletá. V krvi jí koluje jed, který ohrožuje každého, kdo se k ní byť jen přiblíží. Musí proto žít v ústraní, daleko od své rodiny. Útočištěm jsou jí pouze její zahrady, kde cítí alespoň náznak svobody. Teď se však blíží den svatby jejího bratra a Sorája se musí rozhodnout, zda má dost odvahy na to, aby vystoupila ze stínů. V podzemí se zatím skrývá démon, který jako jediný zná způsob, jak Sorájinu kletbu zlomit. A pak je tu mladý muž, který se Soráji nebojí. V jeho očích se nezračí strach, ale pochopení pro to, kým dívka skutečně je. Sama Sorája je však na pochybách. A když pak její činy mají důsledky, které si sotva dokázala představit, začíná si klást otázku - je ještě člověkem, nebo se z ní stává monstrum?

Po přečtení anotace jsem si byla jistá, že si Dívku, hada, trn pořídím, ale co mě prve upoutalo, byla jednoznačně ta krásná obálka. Nápis "Princezna, nebo netvor?" jen podnítil mou zvědavost a tak jsme teď tady, u knižních přírůstků. Zajímá mě, jaké to bude čtení. Na Goodreads má Girl, Serpent, Thorn totiž něco okolo čtyř hvězdiček a soustu pozitivních recenzí - uvidím, jestli svému hodnocení příběh v knize dostojí. Snad budu moci doporučit.

Illuminae

Jay Kristoff a Amie Kaufmanová

Anotace: Píše se rok 2575 a dvě znepřátelené korporace jsou ve válce kvůli planetě, která je stěží něčím víc než obřím kusem kamene pokrytým ledem. Obyvatele o útoku nikdo nevaroval, nikomu na nich nezáleží. Kady je nucená spojit se s bývalým přítelem Ezrou a pod nepřátelskou palbou se snaží dostat k evakuační lodi, která oba dostane do bezpečí. Jenže po celé planetě se šíří zmutovaná epidemie. Úniková flotila se snadno může stát pastí a jejich hrobem.

No, tak na začátek: Sehnat Illuminae v této době v tvrdé vazbě je opravdu oříšek.  A to se bavíme o prvním dílu, s tím druhým je to krapet horší - o tom ale později. Každopádně stojí mi Illuminae za ten "lov na knihu"? Jsme přece u přírůstků, takže nevím. Doufám ale, že ano. Graficky je nádherná, po zběžném prolistování jsem se do ní chtěla hned pustit. Tady by bylo vhodné zmínit, že s tím velkým formátem nikdo nepřeháněl. Ta kniha je vážně... rozložitá?

Gemina

Jay Kristoff a Amie Kaufmanová

Anotace: Přestěhovat se do vesmírné stanice a žít na okraji galaxie? Pro Hannu konec společenského života. Ale nikdo jí neřekl, že to může znamenat i její smrt! Hanna je dcerou velitele stanice, Nik rebelujícím členem ze špatné rodiny. A zatímco se oba potýkají se životem na tom nejnudnějším místě, blíží se k nim zkáza. Když je jejich loď napadena, jsou oba odhodláni bránit svůj domov. Bojují o svůj život, ale i o osud celého vesmíru!

Když první díl, tak i druhý. Ovšem Geminu jsem si chtěla pořídit už rok - nepřeháním. Jenže tato kniha se v původním vydání shání opravdu těžko, a tak jsem jenom čekala a hledala, kdy se objeví někdo, kdo bude Geminu prodávat za celkem rozumnou cenu. No... vyplatilo se. Tuhle "modrou krásku" mám teď u sebe v knihovně a těším se, až se do ní pustím. Příběh má být o někom jiném než první díl, což je trochu úleva. Kdybych totiž protagonisty Illuminae neměla ráda, tady se alespoň dočkám jiných hrdinů.

Obsidio

Jay Kristoff a Amie Kaufmanová 

Anotace: Poté co se Kady, Ezra, Hanna a Nik zachránili a porušili přitom všechny existující zákony, musí se společně s několika tisíci přeživšími dostat do trvale osídlené části vesmíru. Ovšem obchodní konsorcium, které stálo za invazí na mírumilovnou planetu, to nehodlá nechat jen tak. A tak se všichni musí spojit, aby odvrátili hrozící zničení sebe, evakuační lodi i jedné malé promrzlé planety, která byla na začátku toho všeho.

Poslední díl trilogie a za mě designově nejhezčí. Začínáme obálkou - ta je totiž vážně povedená. A když jsem si knihou jen tak listovala - na tohle jsem expert, možná už jste pochytili - i ty grafické "věcičky" byly vydařené. Jsem zvědavá na obsah. Celá Akta Illuminae mají být zajímavě napsaná sci-fi, ale stále sci-fi. Uvidím, jak si s tím Kristoff a Kaufmanová poradí.